Tartışmasız bu sezon yapılan en heyecanlı yarıştı.Daha sıralama turlarında ne kadar ilginç bir yarış olacağının sinyallerini vermişti bize. Bu gün beklendiği gibi en iyiyi seyrettik....
Yarış öncesinde bu sabah pilotların benzin yükleri açıklandığında herkes fazlasıyla şaşırdı. Hepimiz 1. cepten başlamaya hak kazanan Fisicella'nın en hafif otomobille piste çıktığını düşünürken, en hafifi araç 4. sırada başlayan Baricello'nun çıktı... Fisicella büyük bir hırs yapmış olacak ki kariyerinin son yıllarında hayaline ulaşmak için bir sıçrama yapma ihtiyacı hissetti. Mekaniklerin de olağan üstü çalışması ve Mercedes motorunun yardımıyla Fisicella yarışı kazanan Raikonen'in arkasından 2sn den daha fazla kopmadı, pitstoplarda adeta savaş yaşandı ve bizi gerçekten bir kez daha şaşırtarak kürsünün 2. basamağına çıkmayı başardı.
Raikonen KERS sisteminin ve startta sorun yaşayan Baricello'nunda yardımıyla 6. sıradan öyle bir çıkış yaptı ki daha ilk viraja gelmeden Trulli'nin arkasında 3. lük için savaşan 3 araçtan biri oldu. Pistten dışarı taşmış olsa bile geniş asfalt kaçış alanını hızlanmak için çok iyi kullandı. Yokuş tırmanılıp tam gaz düzlüğe gelindiğinde ise Trulli'nin iç tarafı kapatmasına rağmen dışarıdan daha fren mesafesine gelmeden hızlı bir şekilde geçip 2. liği ele geçirdi.
Tabi arka tarafta kıyamet kopmaktaydı. araçlar ilk sektörden çıkmadan önce Button ve Hamilton sonra da arkalarında kazadan kaçma isteyen Grosjean ve Alguersuari bariyerlere çarparak yarış dışı kaldılar. Daha ilk tur bitmeden güvenlik aracı piste girmek zorunda kaldı. Güvenlik aracının çıkmasının ardından Raikonen düzlükte yine KERS'in de yardımıyla Fisicella'yı geçmeyeiş başardı ve yarış sonuna kadar Fisicella'yı arkasında tutarak uzun süreden sonra tekrar kürsüye çıktı. Bence üzerinde geliştirme çalışmaları durdurulmuş bir otomobille büyük bir başarı. Raikonen'in Ferrari'den transfer olması gündemde. Transfer olursa nereye gideceği konusunda tahmin yürütmek şimdilik güç. Ama kendisi için güzel bir yatırım yaptığı söylenebilir.
Yarışa 3. başlayan Trulli ise hayal kırıklığı yaşayarak yarışı tamamlayamadı ve garaja geri döndü. Diğer bir ilginç gelişme ise ki bence gayet heyecan vericiydi, Baricello'nun Brawn-Mercedes'i yarışın bitmesine 4 tur kala beyaz dumanlar atmaya başladı. Bitime 3 tur kala telsizden motorun duman attığı ve aracı daha fazla zorlamaması söylendi. 2 tur sonra ise takım muhtemel bir yağ kaçağı olabileceğni ama telemetri verilerinde bir sorun görünmediğini ve devam edebileceği anonsunu yaptı. Yarış bittikten sonra ise Baricello araçla kapalı parka girmek için pite girdiğinde araç alev aldı. Motorun yarışın bitimine çok az kala iflas edip etmeyeceğini seyretmek gerçekten de çok heyecan vericiydi...
Bunun dışında 15. sıradan başlayan Mc Laren'den Kovalainen'in 6. olarak bitirmesi, pistte RBR-Renaultlarla BMW-Sabuberler arasında yaşanan savaş ve geçişler GP'ye renk kattı denebilir.
Spa yine kendinden bekleneni yaptı, tecrübeli ve yetenekli pilotları ve iyi hazırlanmış mekanikerleri arka sıralardan alıp ön sıralara taşıdı. Hepimize özlediğimiz tarzda bir yarış seyrettirdi...
Şimdilik yazmak istediklerim bu kadar. Yapmak istediğim bir kaç teknik analizi de hafta ortası yayınlamayı düşündüğüm yazıya ekleyeceğim.
PS: Ben Raikonen kazanır demiştim!!!
Özgür
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder